بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور (7 کشور)

یافتن بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور می‌تواند فرآیندی دلهره‌آور باشد. زیرا موارد زیادی برای فکر کردن و بررسی وجود دارد. از کیفیت آموزش و شهریه گرفته تا مجوز تحصیل، سبک زندگی راحت و امکان دستیابی به یک حرفه امیدوارکننده.

در اینجا، ما فهرستی از بهترین کشورهای مقصد برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی را گردآوری کرده‌ایم. تا در گرفتن یکی از مهمترین تصمیمات زندگی حرفه‌ای به شما کمک کنیم! در ادامه با ایران کمبریج همراه باشید..

بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی

بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور

تحصیل در ایالات متحده

تحصیل و زندگی در ایالات متحده برای بسیاری از دانشجویان، رویایی همیشگی است و ما کاملا با آن موافقیم! آمریکا کشوری پهناور است که از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام امتداد یافته و هر ایالت چشم‌انداز طبیعی، خرده فرهنگ‌ها، و تاریخچه غنی را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، برخورداری از تجربه‌ای چند‌فرهنگی و تنوع، به رشد و توسعه حرفه‌ای و شخصی شما کمک شایانی می‌کند.

تحصیل در آمریکا چقدر هزینه دارد؟

دانشگاه‌های ایالات متحده به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دولتی و خصوصی. در مقایسه با دانشگاه‌های خصوصی، دانشگاه‌های دولتی یا ایالتی شهریه‌ای مقرون به صرفه ارائه می‌دهند. کل هزینه‌ای که برای تحصیلات تکمیلی پرداخت خواهید کرد. به مدرکی که دنبال آن هستید و موسسه‌ای که در آن ثبت‌نام می‌کنید. بستگی دارد و شهریه سالانه بین 10000 تا 55000 دلار(به طور تقریبی) برای شما هزینه خواهد داشت.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در ایالات متحده در حین تحصیل

ایالات متحده آمریکا از طیف وسیعی از جاذبه‌ها، از چراغ نئون شهر نیویورک تا گراند کتیون در آلاسکا، و از قله‌های برفی رشته کوه راکی تا شن‌های گرم کالیفرنیا، فلوریدا و هاوایی برخوردار است. فعالیت‌های زیادی برای انجام در ایالات متحده وجود دارد. خواه بخواهید وقت آزاد خود را در شهرهای پر جنب و جوش بگذرانید. یا سفرهای جاده ای به جاذبه‌های طبیعی نفس‌گیر داشته باشید.

انگلستان

با داشتن سابقه آموزشی که به قرن 12 و 13 میلادی برمی‌گردد. انگلستان یکی از قدیمی‌ترین و برجسته‌ترین نقاط علمی جهان است. به عبارتی مهد علم به شمار می‌رود! دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج نمونه‌های کامل این ادعا هستند.

تحصیل در انگلستان، با وجود سختی‌هایی که وجود دارد. به دلایل واضحی بسیار باارزش است. این دلایل برتری علمی، کیفیت بالای آموزش، دوره‌های انعطاف‌پذیر، دانش کاربردی و علمی، فرصت‌های بورسیه تحصیلی و مزایای بهداشتی برای دانشجویان را شامل می‌شود.

تحصیل در انگلستان چقدر هزینه دارد؟

کل هزینه شهریه براساس مدرکی که به دنبال آن هستید و موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید، متغیر خواهد بود. همچنین انگلستان، خانه‌ انبوهی از موسسات آموزشی است که هرکدام شهریه خاص خود را تعیین می‌کنند.

بهترین مکان‌ها برای بازدید در انگلستان در حین تحصیل

انگلستان به خاطر مناظر طبیعی، مردم محلی خونگرم و اماکن تاریخی شناخته شده است. لندن، برایتون، آکسفورد، لیورپول و ادینبورگ، پنج مورد از تاثیرگذارترین شهرهای اروپا هستند.

استرالیا

تحصیل در استرالیا می‌تواند در تمام سطوح، بهترین تصمیمی باشد که برای آینده خود می‌گیرید! این کشور به خاطر طبیعت خیره‌کننده، انواع فرهنگ، پایتخت بانشاط و تحصیلات عالی شناخته شده است.

استرالیا با داشتن 43 دانشگاه، میزبان برخی از دانشگاه‌های برتر جهان است. و دانشجویان بین‌المللی هنگام تحصیل در این کشور، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را برای انتخاب دارند. اگر در رشته‌های تجارت، پزشکی، زبان انگلیسی یا مهندسی تحصیل کنید، در زمان تحصیل در استرالیا گزینه های متنوعی برای انتخاب دارید.

تحصیل در استرالیا چقدر هزینه دارد؟

هزینه تحصیلات تکمیلی در استرالیا بسته به موسسه و رشته تحصیلی متفاوت است. به عنوان مثال، تحصیل در رشته‌های پزشکی و دامپزشکی از گران‌ترین گزینه‌ها هستند. میانگین هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا بین 15000 تا 20000 دلار است.

بهترین مکانهای دیدنی استرالیا در حین تحصیل

دانشجویان در استرالیا می‌توانند از طیف گسترده‌ای از نمایشگاه‌های هنری، موزه‌ها و سالن‌های اجرای نمایش که برای عموم آزاد هستند، لذت ببرند. صخره بزرگ موجانی، آبشار هرسشو، کوه‌های آبی و دره باروسا تنها نمونه‌های اندکی از عجایب طبیعی استرالیا هستند که می‌توانید در طول تحصیل خود از آن‌ها بازدید کنید.

تحصیل در خارج از کشور

کانادا

کانادا بدون شک یکی از برترین کشورهای تحصیلی در جهان است. زیرا خانه دانشگاه‌ها و موسسات پیشرو در جهان می‌باشد. بیش از 26 دانشگاه کانادایی در رتبه‌بندی دانشگاه‌جهانی QS و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی THE در سال 2022 قرار دارند.

دانشگاه‌های کانادا میزبان نزدیک به نیم میلیون دانشجوی بین المللی هستند. به غیر از شهریه‌های مقرون به صرفه و محله‌های دوست‌داشتنی، زندگی دانشجویی پر جنب و جوش.

هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟

شما به طور معمول بین 13000 تا 40000 دلار کانادا در سال نیاز خواهید داشت. با این حال، این هزینه بسته به سطح تحصیلاتی که دنبال می‌کنید و کالج یا دانشگاهی که در بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

بهترین مکان‌های دیدنی در کانادا حین تحصیل

رشته کوه‌های راکی و پارک ملی بنف، آبشار نیاگارا، شهر قدیمی کبک، و برج سی ان در تورنتو تنها چند مورد از مکان‌های جذاب، سرگرم‌کننده و از نظر زیبا شناسی دلپذیر در کانادا هستند. که می‌توانید اوقات فراغت تحصیلی خود را در آن‌جا سپری کنید.

آلمان

آلمان در کنار بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا و کانادا، یکی از بهترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی است. و هم‌چنین به دلیل ارائه آموزش عالی رایگان/تقریبا رایگان در دانشگاه‌های برتر از جمله دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه بن، دانشگاه هامبورگ و بسیاری از دیگر از مراکز آموزشی برتر جهان، از جمله ارزان‌ترین دانشگاه‌های تحصیل در خارج از کشور هستند.

آلمان فقط در مورد آموزش در سطح جهانی و فناوری برتر نیست. بلکه میزبان فعالیت‌های سرگرم‌کننده فراوان، محیط‌های چندفرهنگی و یک پایتخت بسیار محبوب است که بسیاری از دانشجویان آن را خانه دوم خود می‌نامند!

هزینه تحصیل در آلمان چقدر است؟

شهریه برای اکثر دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در آلمان هستند، نگرانی اصلی نیست. زیرا آن‌ها ترجیح می‌دهند در دانشگاهی با بودجه دولتی شرکت کنند که هزینه زیادی برای آن‌ها نداشته باشد. آموزش زبان آلمانی ، در حالی که شهریه در برخی از کالج‌ها ممکن است به 1500 یورو در هر ترم برسد. اما همچنان بسیار کم‌تر از هزینه‌های دانشگاه‌های سایر کشورها است. حتی اگر می‌خواهید در یک دانشگاه خصوصی تحصیل کنید، شهریه به طور معمول حدود 5000 تا 6000 یورو در هر ترم است.

بهترین مکان‌های دیدنی آلمان حین تحصیل

آلمان کشوری بسیار زیبا و با فرهنگ‌های متنوع و باورنکردنی و انبوهی از شهرهای جذاب و مکان‌های دیدنی برای کاوش از جمله مکن، جاده رمانتیک، هتمبورگ، درسدن و مونیخ است.

نیوزیلند

نیوزیلند نه تنها یکی از جذاب‌ترین کشورهای جهان است. بلکه به خاطر رویکرد بین‌المللی و کیفیت بالا و دانشگاه‌های برتر جهان شناخته شده است. و به هر دانشجویی امکان می‍دهد ترکیبی از آموزش پیشرفته، طبیعت خیره‌کننده و فرهنگ متنوع را تجربه کند. دلایل فراوانی وجود دارد. که تحصیل و زندگی در نیوزیلند را به یک موقعیت برد- برد تبدیل می‌کند. همین کافی است تا ثابت کند نیوزیلندی‌ها از شادترین مردم جهان هستند.

تحصیل در نیوزیلند چقدر هزینه دارد؟

هزینه ای که برای شهریه پرداخت می‌کنید به نوع مدرکی که می‌خواهید و دانشگاه یا موسسه‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. در نیوزیلند، دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر زیادی با سیستم شهریه منحصر به فرد وجود دارند. کل هزینه سالانه شهریه و هزینه‌های زندگی به طور متوسط بین 22000 تا 35000 دلار نیوزیلند(شاخص) است.

بهترین مکان‌های دیدنی نیوزیلند حین تحصیل

نیوزیلند به دلیل داشتن کوه‌های سر به فک رسیده، دشت‌های وسیع و سرسبز، فعالیت‌های آتشفشانی و یخچال‌های دیدنی، از زیبایی‌ طبیعی بی‌نظیری برخوردار است. مکان‌های زیادی برای اکتشاف وجود دارد، مانند خلیج جزایر، روتورا، کویینز تاون، پارک ملی فیوردلند و سوند میلفر.

ایرلند

تحصیل در ایرلند، موقعیت تحصیلی، مدارک تحصیلی شناخته شده در سطح بین‌المللی، زندگی پر جنب و جوش در محوطه دانشگاه، رشد فراوان در زمینه تحقیق و فرصت‌های شغلی زیادی را برای شما فراهم می‌کند.

علاوه براین، دانشگاه‌ها و کالج‌های ایرلند یک رویکرد یادگیری تعاملی و نوآورانه ارائه می‌دهد. که در آن در حین یادگیری درمورد موضوع مورد بحث، با همکلاسی‌ها و اساتید خود ارتباط برقرا خواهید کرد. سیستم آموزشی ایرلند از دانشجویان بین‌المللی در تمام جنبه‌های تجربه تحصیل در خارج از کشور حمایت می‌کند.

هم دولت ایرلند و هم موسسات خصوصی و دولتی طیف وسیعی از بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های تحصیلی را ارائه می‌دهد. قبل از ارسال درخواست، الزامات واجد شرایط بودن و تاریخ ارسال هریک از بورسیه‌های کمک تحصیلی را فراموش نکنید که بررسی کنید.

تحصیل در ایرلند چقدر هزینه دارد؟

از میان بهترین کشورها جهت تحصیل در خارج از کشور ، تحصیل در ایرلند می‌تواند باصرفه باشد. اگرچه مبلغ دقیق بسته به رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی دانشگاه انتخابی شما متفاوت باشد. به طور کلی، ممکن است انتظار داشته باشید که سالانه بین 9000 تا 37000 یورو هزینه کنید.

بهترین مکان‌های دیدنی ایرلند حین تحصیل

ایرلند برخی از زیباترین و سرسبزترین مناطق روستایی کره زمین را دارد. این کشور مملو از جاذبه‌های توریستی مانند صخره‌های موهر، خیابان گرانتون، پارک ملی کیلارنی و باغ‌های خانه موک راس، زندان کیلمنهام و ساحل پرچم آبی، بلی مانی است که شما را برای دیدن همه آن‌ها وسوسه می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =