عدم برگزاری و لغو آزمون آیلتس در ایران |شایعه & حقیقت؟

عدم برگزاری و لغو آزمون آیلتس در ایران ؟ آیا این خبر حقیقت دارد ؟

خبر تعجب برانگیزی که ساعاتی پیش منتشر و در نزد متقاضیان آزمون در حال ردو بدل شدن هست، نگرانی همه زبان آموزان را چندین برابر نمود.

در روزهای اخیر برخی از مراکز و سنترهای برگزار کننده آزمون آیلتس در ایران ، بدون اطلاع رسانی رسمی کلیه آزمون های هفته آخر بهمن ماه ( نیمه دوم فوریه ) را لغو نموده اند.و بر روی وبسایت خود با واژه ” تکمیل ظرفیت ” یا ” تکمیل شد ” عملا از دسترس کاربران خارج نموده اند.این اتفاق نگرانی ها را چندین برابر نمود.

 

عدم برگزاری و لغو آزمون آیلتس در ایران | شایعه یا حقیقت ؟

عدم برگزاری و لغو آزمون آیلتس در ایران | شایعه یا حقیقت ؟

 

البته یقینا عزیزانی که ثبت نام آنها تکمیل شده حتی در اسفند ماه ، قطعا آزمون را انجام خواهند داد و آزمون از آنها بعمل خواهد آمد.اما ثبت نام جدیدی ثبت نمیگردد.

 

اما خبر امیدوار کننده این است که همچنان سازمان سنجش بصورت رسمی یا غیر رسمی این خبر را نه تایید و نه تکذیب نموده است.

طی مکاتبات ایران کمبریج با یکی از مسولین رده بالای سازمان سنجش ( که نخواستند نامشان فاش شود ) در روز 22 دی ماه 1401 ، تا این لحظه خبری مبتنی بر لغو یا تحریم آزمون ایلتس را اساسا نا صحیح دانست و تمامی شایعات را صرفا در همین حد ” شایعه ” عنوان نمودند.

حالا باید دید در هفته آینده چه اخباری از سازمان منتشر خواهد شد.

چندی پیش و در اردیبهشت ماه سال 1401 نیز آزمون تافل برای مقطع کوتاهی لغو شد ، اما خیلی سریع همه چیز به حالت قبل بازگشت. و دلیل این لغو صرفا بررسی ETS از زیرساخت های مراکز برگزار کننده آزمون Toefl Ibt عنوان گردید.

تحلیل نگارنده سایت، در مورد عدم برگزاری و لغو آزمون آیلتس در ایران

با توجه به هزینه های نسبتا پایین آزمون آیلتس به نسبت سایر آزمون های زبان انگلیسی ، این فرض همچنین بسیار قوی است که هزینه های آزمون قطعا بزودی در ایران تغییرات خواهد داشت و روند افزایشی را دربر خواهد گرفت.

هزینه آزمون آیلتس در حال حاضر در کشور ما حدود 160 دلار است که این هزینه به نسبت آزمون تافل حدود 100 دلار ارزان تر است.

پس بزودی باید انتظار افزایش قیمت این آزمون بسیار پرمخاطب را در ایران نیز داشت. اما در صورت رد این فرض و لغو دائم آزمون آیلتس نیز ، قطعا بزودی نسخه های جدید و جایگزین این آزمون نیز نزد همه مخاطبین کشور عزیزمان ” ایران ” معرفی خواهد شد.و ابدا جای هیچگونه نگرانی نیست.

 

کلام پایانی

لغو آزمون در مدتی پیش هم بعلت شیوع بیماری کرونا اتفاق افتاده بود و این آزمون را متوقف نموده بود، اما به هر ترتیب شرایط به روال طبیعی بازگشت.

تعییرات برگزاری آزمون آیلتس به دلیل شیوع بیماری کرونا

 

در مقطع دیگر نیز، بدلیل نا هماهنگی اداره پست و نرسیدن سوالات این آزمون با تاخیر و در برخی مراکز لغو شده بود.

 

مجموعه ایران کمبریج با درک کامل دغدغه و استرس ناشی از پخش این خبر، شما عزیزان را به حفظ آرامش دعوت نموده و پیشنهاد میکنیم ، پیگیری خبر در این زمینه را تنها از منابع موثق و آگاه پیگیری نموده و ابدا به اخبار فیک نیوزها و رسانه های زرد توجهی نداشته باشید.

رسالت همیشگی ما همراهی و پشتیبانی شما عزیزان است و بدون منت و با کمال افتخار هرگونه خبر رسمی را از همین طریق نیز اعلام و اطلاعات این صفحه را تکمیل و بروز خواهیم نمود.

 

  • شعبه مرکزی ( میدان ولیعصر ) : 88854048
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *