موضوع‌های رایتینگ تافل در سال 2024

موضوع‌های رایتینگ تافل در سال 2024  : آزمون انگلیسی ( تافل ) یک ارزیابی استاندارد است که توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS) جهت ارزیابی سطح مهارت زبان انگلیسی دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شود. آزمون تافل با مورد بررسی قرار دادن مهارت‌های خواندن، شنیدن، گفتگو و نوشتن، میزان توانایی شخص در زبان انگلیسی را می‌سنجد. بیشتر از 11500 مرکز آموزشی در 160 کشور مدرک تافل را به عنوان سند تسلط بر زبان قبول دارند.

موضوع‌های رایتینگ آزمون تافل در سال 2024 چه مواردی هستند؟

موضوع‌های رایتینگ آزمون تافل به نحوی طراحی شده‌اند که توانایی شما در انتقال نظرتان به زبان انگلیسی از طریق نوشتن را تحلیل کنند. موضوع‌ها می‌توانند عمومی یا علمی محور باشند. جهت دریافت نمره‌ی بالا نیاز است دیدگاه شما واضح و عاری از خطا باشد. مهارت نوشتاری شما توسط یک متن مستقل و یک متن تلفیقی بررسی می‌شود.

موضوع‌های رایتینگ تافل در سال 2024

موضوع‌های رایتینگ تافل در سال 2024 در یک نگاه کلی :

آزمون زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی گسترده‌ی کلمه تافل
سرویس آزمون تحصیلی مجری
2 تعداد بخش‌های رایتینگ تافل
مستقل و تلفیقی انواع سوالات بخش گفتگو
50 مدت زمان (بر حسب دقیقه)
30 نمره کل
نوشتاری، خواندن، شنیداری مهارت‌های مورد بررسی
  • گزینه‌های دانشگاه را برای آینده پس از امتحان بررسی نمایید.
  • واحد درسی ایده‌آل خود را امروز پیدا کنید.
  • حالا یک حساب کاربری ایجاد نمایید.

نکات کلیدی مهم آزمون

  • بخش رایتینگ تافل توانایی شما در بیان نظرها و ایده‌های خود از طریق نوشتن را تعیین می‌کند.
  • بخش رایتینگ تافل از دو قسمت تشکیل شده است که 50 دقیقه زمان دارد. بالاترین نمره‌ی قابل اخذ در بخش رایتینگ تافل 30 است.
  • این بخش مهارت نوشتاری شما را به همراه مهارت خواندن و شنیدن می‌سنجد.
  • بخش رایتینگ تافل دارای دو قسمت است: مستقل و تلفیقی
  • بخش‌های رایتینیگ از مقباس 0 الی 5 نمره می‌گیرند . سپس دو نمره با هم جمع می‌شوند و به نمره‌ای بین 0 الی 30 تبدیل می‌شوند که نمره‌ی نهایی شما می‌باشد.

تغییرات رایتینگ تافل در سال 2024

بخش رایتینگ تافل به نحوی ساختار یافته است که توانایی شما در نوشتن ایده‌هایتان به صورت منسجم را می‌سنجد. بخـش‌های آن بر اساس موقعیت‌های تحصیلی و عمومی‌ای که دانشجویان در زندگی پیش روی خود در خارج از کشور روبرو می‌شوند است. فایل‌های پی دی اف موضوع‌های رایتینگ به همراه پاسخ آن‌ها جهت فهم بخش‌ها و تمرین موثر برای آمادگی در آزمون وجود دارد. همچنین شما می‌توانید مطالب آموزشی تافل را جهت آمادگی بهتر استفاده کنید.

همچنین مورد مقابل را نیز بخوانید: بهترین کتاب‌ها برای آمادگی در آزمون تافل

بخش‌های رایتینگ تافل مدت پاسخگویی محدودیت لغت موضوع‌
بخش 1 (مستقل) 20 دقیقه 150-300 آموزشی
بخش 2 (تلفیقی) 30 دقیقه 300-400 مسایل سا گفتگوهای اجتماعی

 

بخش 1 (تلفیقی)

بخش تلفیقی رایتینگ آزمون تافل شامل یک متن و یک فایل صوتی حول یک موضوع آموزشی است. شما سه دقیقه جهت خواندن متن و نیز دو دقیقه جهت گوش دادن به صوت وقت دارید. وظیفه‌ی شما نوشتن متنی با توجه به نکته‌های کلیدی‌ای که از این بخش دریافت کردید و نیز خواسته‌ی سوال است.

موضوع‌های رایتینگ تلفیقی تافل عموما برگرفته ازعلوم، علوم اجتماعی، روانشناسی و … هستند. در بخش 1 رایتینگ آزمون تافل خود می‌توانید سه نوع سوال درج شده در مقابل را انتظار داشته باشید:

  • موارد ضروری رژیم اتکین (Atkins diet) را خلاصه نمایید و توضیح دهید که چگونه سخنران نظر خود را در مورد فواید و رشد محبوبیت آن توصیف می‌کند.
  • سخنران نظرهای خود را درمورد جنگ داخلی آمریکا را عنوان کرده است. فکرها و دلیل‌هایی که در سخنرانی بیان کرده‌اند را توضیح دهید.
  • موارد مهم سخنرانی را خلاصه کنید و توضیح دهید که پروفسور چگونه ایده‌ی خود را در مورد همزیستی انسان با خرس توجیه می‌کند.

همچنین مورد مقابل را نیز بخوانید: تدریس خصوصی تافل

بخش 2 (مستقل)

بخش مستقل شامل یک سوال شخصی است که نیاز است نظر و یا تجربه شخصی خود را به شتراک بگذارید. باید جزئیات و مثال‌های معتبر برای پشتیبانی از پاسخ خود ارائه دهید. نوع سوال‌ها به صورت موافقت یا عدم موافقت، توضیح هر دو موضع و یا انتخاب از بین نظرات است. نوشته‌ی شما باید 300 الی 400 لغت را داشته باشد.

موضوع‌های بخش مستقل رایتینگ شامل مسائل زندگی واقعی مانند تعادل زندگی کاری، امور مالی خانواده، سفر، تصمیم‌های مربوط به زندگی و موارد دیگر است.

سوالات مهم

بالاترین نمره‌‌ی قابل اخذ در بخش رایتینگ تافل 30 می‌باشد. با تمرین‌های مکرر و آمادگی، می‌توانید مهارت نوشتاری خود را تقویت نمایید و نمره‌ی 30 را دریافت کنید. فایل‌های پی‌دی‌اف موضوع‌های رایتینگ به همراه پاسخ بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی جهت تمرین و آمادگی برای آزمون در دسترس است.

اولین بخش رایتینگ آزمون تافل، تلفیقی است که یک متن و یک فایل صوتی به شما داده می‌شود؛ شما 3 دقیقه جهت خواندن متن و دو دقیقه برای گوش دادن به سخنرانی در مورد یک موضوع آموزشی وقت دارید. نیاز است نکات کلیدی را یادداشت نمایید و متنی بر اساس خواسته سوال بنویسید.

در مقابل موضوعات رایتینگ تافل لیست شده است:

  • بخش 1 (تلفیقی) -آموزشی
  • بخش 2 (مستقل) – مسائل اجتماعی

ساختار متن یکی از معیارهای اصلی نمره‌دهی در رایتینگ است. مطمئن شوید که مفهوم را بین پاراگراف‌ها گنجاندید و نظر خود را عنوان کردید. اطمینان حاصل کنید که یک معرفی داشته باشید و سپس در سه پاراگراف توضیح‌های خود را بیان کنید.

بله، می‌توانید در بخش مستقل رایتینگ مثال‌های شخصی بزنید. می‌توانید این ایده را در سوالات موافقت یا عدم موافقت استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =